Zevende en achtste week: al over de helft… - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Manouk Schijndel - WaarBenJij.nu Zevende en achtste week: al over de helft… - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Manouk Schijndel - WaarBenJij.nu

Zevende en achtste week: al over de helft…

Door: Manouk van Schijndel

Blijf op de hoogte en volg Manouk

24 Mei 2015 | Indonesië, Semarang

Hee hee allemaal,

Alweer een kleine 1,5 week geleden dat ik mijn vorige reisverslag heb geplaatst, dus het werd weer eens tijd dacht ik zo. Ik heb niet zo heel veel meegemaakt deze afgelopen weken maar dat scheelt voor jullie weer dat mijn verslag niet zo ellendig lang zal zijn haha!

Donderdags met hemelvaart hebben we een lekker dagje aan onze skypool gehad. Zo fijn dat de zon nu volop schijnt in plaats van bewolking en die regenbuien.
Vrijdags zijn we al vroeg in de ochtend vertrokken naar Wonosobo, dit was een busreis van ongeveer 3 uurtjes. Vanuit Wonosobo gingen we met een lokaal busje (lees: heel klein bomvol busje) naar Diengplateau, dit duurde ongeveer 3 kwartier. In Dieng aangekomen gingen we op zoek naar een verblijfplaats. Helaas waren alle homestays aan de grote weg al vol, uiteindelijk na lang zoeken hebben we een homestay kunnen vinden ergens in een steegje. Het was een kleine vieze kamer met veel spinnen (en waarschijnlijk vele andere insecten), maarja voor 1 nacht was het te overzien.
Die vrijdag hebben we niet veel meer gedaan, gewoon wat rond gesjouwd en eindelijk een eettentje gevonden met Wi-Fi haha!! We zijn vroeg naar bed gegaan. Daar lagen we dan met z’n 3e lepeltje lepeltje in bed haha, want het was eigenlijk maar een bed voor 2.
Zaterdags zijn we begonnen aan onze zware tocht. We hadden met z’n 3e een route uitgestippeld met wat we allemaal wilden zien in Dieng. Wij zijn vol goede moet aan de wandeltocht begonnen, helaas kwamen we er na een tijdje achter dat het stiekem toch wel heel zwaar was. Heuveltje op heuveltje af en zo ging het maar door. Gelukkig hebben we af en toe een lift gekregen van de lokale bevolking. Daar zaten we dan achter in een pickup heen en weer te slingeren door de slechte wegen.
We hebben tempels, een krater, een theatervoorstelling, het kleurenmeer en het topje van de berg gezien en dat allemaal in 6 uur tijd! De tempels en kleurenmeer stelde niet veel voor. We hebben tijdens onze reis al vele mooiere tempels gezien (zoals borobudur en prambanan). Het kleurenmeer had maar een viezige blauw/groene kleur, geen leuke kleurtjes te bekennen en daar hebben we dan 21 euro voor betaald. De theatervoorstelling is een filmpje geworden van 20 minuten. Ook dit stelde niet zoveel voor, het ging over hoe Dieng was ontstaan en wat er allemaal gebeurd is daar.
De krater was wel leuk om gezien te hebben, maar phoeee wat een stank daar. Uit de krater kwam zwavellucht en nee dat ruik je niet graag. Het leek alsof Boemie (onze hond) scheten aan het laten was en het maar niet ophield. Gelukkig hadden we onze ziekenhuismaskertjes bij wat het toch een beetje dragelijker maakte. Het topje van de berg was een hele eind lopen (maar wij hebben gesmokkeld met liften :)), maar echt een super omgeving. Alleen het uitzicht was een beetje minder want het was erg bewolkt in de bergen.
Om 4 uur kwamen we helemaal kapot bij onze homestay aan. Iedereen had ons al aangeraden om een scooter te huren maar deze 3 eigenwijze dames dachten het wel lopend aan te kunnen.
Toch waren we blij dat we het gedaan hadden en we hebben een leuk en intensieve dag gehad.
We zijn rond half 5 weer van Dieng naar Wonosobo gegaan, maar helaas viel deze rit erg tegen.
Het zou ongeveer 3 kwartier moeten duren maar er waren wegwerkzaamheden, dus we hebben 3 uur lang in de file gestaan. We waren al zo kapot en dan ook nog dit, maarja we bleven hopen dat we de bus nog konden redden van Wonosobo naar Semarang terug. Gelukkig was er in de bus een aardige man (cowboy haha) die ons hielp. We konden uiteindelijk om 21:00 met de bus naar Semarang en lagen om half 1 veilig in ons bedje.
Zondags hebben we onze rust gepakt en weer aan onze skypool gelegen, wat hebben we hier toch geluk mee zeg!!

Deze week stage hebben we weer leuke dingen gedaan. We zijn naar een soort van consultatiebureau geweest. Dit was een huis midden in een woonwijk. Hier worden kinderen tot aan de 5 jaar gewogen en ouderen mogen langskomen om hun bloeddruk te controleren. Deze consultatie is ook alleen bedoeld voor de wijk zelf. Het wegen van de kinderen wordt echt nog op een ouderwetse manier gedaan. Het lijkt wel of we terug de tijd ingaan haha. De kinderen worden in een mandje gelegd en daarboven hangt een gewicht en de verpleegkundige moet ervoor zorgen dat het kind en het gewicht gelijk hangen en zo kan ze aflezen hoeveel het kind weegt. Het zag er grappig uit! We werden hier heel hartelijk verwelkomt en zoals gewoonlijk volgestopt met eten, maar het was heerlijk!
Ook zijn we deze week met onze supervisor naar de school van Panti Wilasa geweest. Hij ging 1ste jaars studenten les geven in reanimeren. Wij mochten deze les bijwonen en we moesten het natuurlijk voordoen als 3de jaars haha. Het was 2 uur lang giechelen en ze vonden het helemaal geweldig dat wij bij hun in de klas zaten. De aandacht was meer op ons gericht dan op de leraar, oops! Erg leuk om dit een ochtendje te zien.
Verder hebben we deze week weer op de emergency room gestaan en interessante dingen gezien.

Willeke ging met de andere 3 meiden van ons appartement naar Yogyakarta, maar Marijke en ik zijn daar al geweest met onze moeders. We zijn dit weekend onder andere naar BSB city geweest, dit is een wijk voor de rijke lui. Hier zijn we naar een zwemparadijs geweest, keertje wat anders dan onze skypool haha. Wij hadden dit weekend dus lekker een rust weekendje bij ons appartement. Heerlijk, even geen geklim en geklouter en vroeg je bed uit!

Ook hebben we afgelopen week vliegtickets naar Bali geboekt. Woensdag gaan we voor 6 dagen lekker genieten op Bali, zin in!!

Oops, het is toch alweer een best lang verslag geworden zie ik nu haha, maar achja je bent alweer klaar met lezen :).

Lieve allemaal, dankjewel voor jullie tijd om mijn verslag te lezen en tot de volgende keer!
Dikke kus!